Pages

Ads 468x60px

Friday, March 2, 2012

HATYAI TRIP....

Sawaddi kra...(di ucapkan oleh perempuan)

Hari ni, ada hati pulak nak belajar cakap thai. apa ni Nor Zilla Sensei, mentang-mentang la pergi trip ke hatyai tu da nak berlagak dah. Eleh, orang lain dah sampai Paris or Beijing kot. Kamu baru pergi negara jiran sebelah je, dah nak kepo kepo..apa kes..hahahaha.

Tak kisah la, janji aku dah pergi dan nak bagitahu kat sana banyak tempat menarik jugak la kalau nak pergi. Terutamanya tempat shopping. rambang mata kot nakpilih mana satu nak beli..murah pun murah jugak la, terutama barang barang berjenama, hahaha, aku siap beli LV lagi 2, nak tahu harga berapa yang di jual kat sana, kalau kat sini mahu ratus ratus riban kot harga dia.

Ala setakat beg LV tu apala sangat kalau beli yang murah murah pom kalau setakat dekat Hatyai tu.. Tapi sebenarnya, beg dekat sana lagi berkualiti berbanding kat sini.(tak mention la kat mana)baju baju pun kain dia berkualiti jugak.memang puas hati la pergi sana.

Cuma bab bab makan la memang susah nak dapat kan yang halal dan kedai kedai makan muslim kat sana. Tapi alhamdulillah trip aku telah diaturkan dengan baik dan dapat makan makanan yang best best..terutamanya tom yam dari Thai ni punya, memang pure la. fuhhh sampai menjilat jari aku makan.hahaha.

Kalau nak tahu nilai harga dekat Thai sana 100bath bersamaan Rm10 nilai duit kita. So lepas ni mana yang nak pergi ke sana boleh la budget awal awal. Aku pergi sana bawak 3000bath je kot, korang kira la sendiri duit Malaysia kita berapa, tapi walaupun cikit, aku mampu beli sampai tak muat satu kete kot penuh dengan barang barang aku.hahaha.(berlagak..muka confident.``). see


Ni nak tunjuk latar belakang tu, nampak kan ada pantai, masa ni aku kat atas gunung kot.hehe.macam kat langkawi 2 jugak la tempat dia.kena naik cabel car.

aiskrim kelapa.wahh memang sedap giler, kalau kat malaysia ada jual macam ni aku rasa laku kot.

Hanya mampu tengok je. tak beli pom.haha

Masa ni, nak masuk rumah salji.macam kanak kanak penguin kan?. besar gila baju sejuk nie. 

Rumah salji (ice doom) yang tak nampak salji.cuma ais jer.huhu


Ice doom

Sejuk giler duduk dalam ni..sampai ke tulang menggigil.


Kat atas gunung..``)

hah ni di panggil Floating market. panjang jugak pasar  terapung ni.macam macam ada jual.aku sempat la beli bihun tomyam yang diorang masak express. cepat mudah dan pantas dapat makan.sedap sangat..




~~La korn Hatyai.. see u soon. 




3 bakal falsafah:

Mia Liana said...

wahhhhh bestnya.... belum pernah pergi sini lagi...

Nor Zilla Sensei said...

kak mia, nt pegi la..kt sana di jamin selamat.mcam2 ada la.kalau nak pegi ajak kita ea.hehehe

nur said...

hi...blog walking here..singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda..