Ads 468x60px

Tuesday, December 27, 2011

MAKSUD DI SEBALIK KEDUDUKAN JERAWAT ANDA

Salam to all my readers..


Kali ini saya nak kongsi info lagi, sedikit sebanyak dapat membantu korang mengetahui punca wujud nya virus jerawat degil di bahagian tubuh korang.  Mungkin korang di luar sana banyak mengalami masalah jerawat dan terfikir macam mana wujudnya jerawat ni sedangkan mereka kat luar sana xde jerawat, macam saya (berlagak la kan) dahal ade jugak.hmm. ok kat bawah nie merupakan tanda2 wujudnya musuh kecantikan korang (jerawat).

~~arghh nyahhhhh ko dr sini!!!!~~~





DAHI 
Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan, mungkin 
terlampau letih.Stress Kumpulan ini biasanya panas baran Nasihat : Pupuk 
tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air banyak 




HIDUNG 
Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah 
Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman 
tidak normal Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dgn ovari atau 
sistem reproduksi 


DAGU 
Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. 
Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd 
haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah. 


PIPI KIRI 
Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, 
menyahtoksin dan penghasilan darah. 


PIPI KANAN 
Fungsi paru-paru mungkin tidak normal 


PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN) 
Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat 
dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan 
lebih baik. 



*Jangan amik mudah, pikir2 kan la*

2 bakal falsafah:

eLLa n aLia said...

:) thanks.. ella share dekat fb ye..

Nor Zilla said...

ok ratu rock ella..hehe.di alu2kn